Monday, September 8, 2008

Mengejar pelangi ..aku kan disini

aku berlari lari mengejar pelangi,
pelangi yang entah dimana.

mereka kata tak perlu aku bermimipi,
mimpi-mimpi disiang hari.

ahh aku takkan peduli. datanglah apa pun menghalangi,
aku masih mahu berdiri disini,
demi mencari damai dalam diri.

aku .......
kadang-kadang mencari-cari.
apa sebenar dikatakan oleh hati.
terkadang sukar sekali memahami
takkan mungki aku mengerti.
tapi kuatnya suara hati.
aku kan terus menanti.

tercampak aku dalam sepi.
lantas bangun dan terus berdiri..
biarlah apa pun yang akan menghalangi.
aku masih kan ada disini .

esok masih sama kah hari-hari.
atau esok cahaya nya akan hampir pasti
aku takkan peduli..
aku kan disini.

tapi sampai satu masa nanti,
bila pelangi semakin menjauh,
apakah aku akan terus disini.....menanti
atau aku harus pergi.

pelangi selagi kau mahu aku disini..
aku kan terus menemani.
kerana rasa sayang itu tak
akan mungkin dapat aku ambil kembali...

No comments: